"Door het delen van werkmethodes en kennis versterken zorg en onderwijs elkaar, wat ten goede komt aan de ontwikkeling van het jonge kind met een verstandelijke beperking."
Het kinderdagcentrum binnen de school heeft een groep voor peuters en kleuters en kinderen die bezig zijn met schoolvoorbereidende activiteiten. Binnen deze groep wordt het jonge kind met een beperking al op vroege leeftijd passend begeleid en ondersteund. Dit gebeurt spelenderwijs, waarbij resultaten vaak al snel zichtbaar zijn. De nauwe samenwerking tussen onderwijs en zorg draagt bij aan een ononderbroken ontwikkeling van kinderen.
Een tweede afdeling van het kinderdagcentrum is voor kinderen en jeugdigen met een (al dan niet ernstige) meervoudige problematiek, waarbij veel (medische) zorg nodig is. Die ondersteuning wordt geboden in de vorm van specialistische fysiotherapie, logopedie, ergotherapie en medische zorg, door een opgeleid team aan begeleiders. Samen met de ZML-/EMB groepen van de school wordt kennis opgebouwd over onderwijs aan kinderen met een complexe zorgbehoefte.
Dit initiatief past geheel in de ontwikkelingen binnen de gemeentelijke en regionale Jeugdzorg, waarbij zorg en onderwijs meer gaan samenwerken, om zodoende betere resultaten te behalen tegen minder kosten.
De Eliëzer- en de Obadjaschool is de enige voorziening in de regio Noordoost voor reformatorisch speciaal onderwijs. De Eliëzerschool voor speciaal basisonderwijs en de Obadjaschool voor cluster 4- onderwijs is er voor leerlingen die gespecialiseerd onderwijs nodig hebben en op hun 12e of 13e jaar hun schoolloopbaan vervolgen in het reguliere of voortgezet speciaal onderwijs.
De Obadjaschool voor cluster 3- onderwijs is een school voor zeer moeilijk lerende kinderen (ZMLK). Op deze school wordt ook les gegeven aan leerlingen met een ernstige meervoudige beperking (EMB). De leerlingen bezoeken de school vanaf ongeveer hun vierde levensjaar en verlaten de school op achttienjarige leeftijd.